[O1] 1.6, vs. 1.9D porównanie kosztów, co lepiej wybrać

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jar
    Classic
    • 2010
    • 24

    [O1] 1.6, vs. 1.9D porównanie kosztów, co lepiej wybrać

    Dzieki za pozytywne komentarze.

    savio23, nie wiem jaki wzór. nic mi się nie podoba tak, że powiem : "tak,tak musze mieć te felgi!!"
    Podobają mi się czarne fury z białymi kółkami no chyba, że full chrom . Czarne wyglądają odpychająco :P
  • Evil
    Rider
    • 2009
    • 721

    #2
    [O1] 1.6, vs. 1.9D porównanie kosztów, co lepiej wybrać

    Witam, mam zamiar kupić O1 w najbliższym czasie, rocznik taki aby był po faceliftingu już. Zależy mi aby środek był "jednokolorowy" daszek licznika kończył się zaraz za licznikiem, a nie za połową auta. Chciałbym aby to był sedan. ale ciągle mam problem z jakim silnikiem chce tą Octavie.

    Waham się między benzyną 1.6 a 1.9 dieslem. Do przeznaczenia mam ok 25 tysięcy, najlepiej by było auto jak najmłodsze, po rozpoznaniu na ogłoszeniach:
    benzyna 02-04 =25k
    diesel 02-04 = <30k

    różnica jest spora jak dla mnie, i dodatkowo dochodzą moim zdaniem większe koszty? podobno przy Dieslach często pada turbina i wymiana jest kosztowna (sama turbine tu na forum znalazłem po 1250). Boję się kupić samochodu w dieslu że właśnie świeżo po zakupie okaże się ze turbina do wymiany, nie wspominając o kosztach rozrządu bo one też potrafią być podobno bardzo wysokie. Jak to wygląda w rzeczywistości.

    Po prostu potrzebuję jakichś dobrych argumentów, dlaczego warto kupić Diesla 1.9 starszego, droższego, droższego w utrzymaniu?, od benzyny tańszej i chyba mniej awaryjnej?
    na necie jest o wieeele więcej ofert Diesli i dlatego się zastanawiam, czy ta benzyna była tak rzadko kupowana, czy może kupili i nie sprzedają bo jest tak dobrym silniekiem.

    Jak wychodzi jeżeli chodzi o moc samochodów, jest spora różnica? bo naczytałem się tutaj że 1.6 podobno tylko jeździ nie wyprzedza , mam uraz do małych silników, bo obecnie mam drugie auto z silnikiem 1.0 i zapomnieć można o szybszej sprawniejszej jeździe.

    Da się rozpoznać jakoś wizualnie/słuchowo czy turbina się kończy, czy to jest "CYK" i padła turbina?

    Czy była jakaś zasada że Diesel ma co do zasady lepsze wyposażenie? bo tak to jakos widz na necie w ogłoszeniach.

    Pomożecie? bo naprawdę, nie chce kupić czegoś aby potem nie żałować, juz sporo wyczytałem na forum, ale typowego porównania cieżko mi było znaleźć, znalazłem właśnie więcej plusów, diesla niż benzyny... ogólnie na forum bardzo mało osób jest Octavią z 1.6 i to mnie właśnie zastanawia czy to faktycznie taki słaby silnik?

    Czy cofanie liczników w sprzedawanych używanych Octaviach, jest równie częste jak w volvo?

    O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      przy takich obawach możesz śmiało brać benzynę.

      Zamieszczone przez Evil
      Czy cofanie liczników w sprzedawanych używanych Octaviach, jest równie częste jak w volvo?
      a jak częste jest w volvo :?: :szeroki_usmiech
      statystyk nikt chyba nie prowadził, ale po ostatnich doświadczeniach z kupnem O1 kolegi, mogę stwierdzić, że w przypadku samochodów, które oglądaliśmy lekko licząc 90% miało cofnięty licznik, auta sprowadzone to chyba 100% :lol:
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • grzela07
        Ambiente
        • 2007
        • 227

        #4
        Witam Evil
        Po pierwsze to zależy czego od samochodu oczekujesz. Najlepiej przejedź się jednym i drugim i jeśli wybierasz pomiędzy 1,6 a 1,9 TDI to po tym małym teście z pewnością weźmiesz to drugie. To że diesel jest droższy w eksploatacji - nie jest to do końca prawda, po pierwsze przy normalnej jeździe w mieście nie weźmie więcej jak 6,5 - 7,0 (benzyna potrafi nawet 10 - 11), trasa - normalna jazda - nie więcej jak 5,5 (benzyna min 7,0). Turbina, rzeczywiście może być problemem jeśli nie przestrzega się kilku podstawowych rzeczy - na zimno nie wolno ostro w pedał i po ostrej jeździe, przed wyłączeniem ok 1 min musi silniczek popracować. Wówczas wszystko będzie OK. Mam znajomego, który na jednej turbinie bez jakichkolwiek regeneracji zrobił 350kkm i nic. Co do wyposażenia do rzeczywiście może być znaczna przewaga na korzyść TDI - Nowy diesel jest znacznie droższy od 1,6 to i wyposażenie też trochę lepsze, jak np komputer. Kolejny argument za TDI jest taki, że na forum OCP znajdziesz kilku fachowców od "ulepszenia" TDI.
        Miłego wyboru.
        Pozdrawiam - grzela07

        Komentarz

        • Evil
          Rider
          • 2009
          • 721

          #5
          nie biorę pod uwagę zakupu sprowadzonego samochodu.. od początku jak kupowałem każde kolejne auto, to mówiłem, że drożej, ubożej ale Polski! Jestem zdania że nie 90% a 99% jest robione typowo pod sprzedaż aby oczy nacieszyć.

          Jeżeli chodzi o obawy, no niestety naczytałem się tutaj dużo i takie mam. Może faktycznie najlepszym rozwiązaniem będzie porównac i tym i tym się przejechać.
          Co do spalania grzela07, troszkę mnie przeraziłeś, na forum gdzieś tam w różnych tematach to podawane przez ciebie litry to spalały 1.6 ale gazu a nie benzyny hmm.

          Kupno TDi właśnie.. boję się tego że zamiast kierowcy z głową i wiedzą jak się wyłącza samochód Tdi, jak się nim jeździ, robi to byle jak, to przez te jego 100kkm nic nie będzie ja pośmigam 10kkm i turbina pójdzie sobie latać.

          Ja średnio robię mało km, samochód używam do celów prywatnych, mieszkam na śląsku, a tu mało kto robi więcej niż 20kkm rocznie, bo wszędzie blisko , do pracy, sklepu itd.. a ja właśnie na to samochód potrzebuję i często krótkie trasy 7-10km, co także chyba TDi odpada? wcześniej nie miałem styczności nigdy z TDi a więc stąd może i może dziwne pytania

          O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            Zamieszczone przez Evil
            Ja średnio robię mało km
            benzyna
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • AdamB
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 8033
              • Octavia IV (NX3)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #7
              Evil, daruj sobie TDI
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz

              • fernando
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1890

                #8
                Evil, kup benzynowy silnik, a jak Ci się nie spieszy i tak się boisz, że trafisz na jakiś przekręt, to może poczekaj, aż ktoś z forum będzie sprzedawał zadbany egzemplarz...

                Komentarz

                • metrotest
                  Rider
                  • 2006
                  • 506
                  • Volkswagen
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                  #9
                  A może przemyśl 2.0 benzynę.
                  - spali więcej niż 1.6, ale przy niedużych przebiegach nie jest to tak istotne,
                  - silnik pancerny - tak jak 1.6,
                  - jednostka elastyczna, a można też i mocniej pocisnąć /jak nie chcesz słabszej 1.6/.

                  Jest jeszcze 1.8T :twisted:, ale z turbinką i już pali /choć wiele potrafi :diabelski_usmiech/.

                  Sorry jeśli namieszałem, ale 2.0 benzyna wydaje mi się optymalnym wyborem.

                  Komentarz

                  • robertg
                    Drive
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 56

                    #10
                    Mialem taki dylemat - benzyna czy diesel kilka miesiecy temu jak kupowalem OII. Szybka analiza planowanych przebiegow (w moim przypadku ok. 15kkm/rok) i chwila zabawy z kalkulatorem i po zabawie - mam 1.6 MPI. Moc po przesiadce z yarisa 1.0 jest jak na moje wymagania rewelacyjna, a scigac sie tym nie zamierzam

                    Spalanie OII z silnikiem 1.6 jest calkiem rozsadne przy normalnej jezdzie po slasku - nie mam co prawda jeszcze duzego przebiegu ale jak na razie wychodzi mi miedzy 7,5 a 8l.
                    OII Ambiente

                    Komentarz

                    • Agamek12
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 9942
                      • Ford

                      #11
                      Ja mam 1.6 przedliftowe w kombi o mocy 100km. Fakt, pocisk to to nie jest. Chcąc wyprzedzać w miarę sprawnie musisz utrzymać obroty gruuubo powyżej 3500-4000. A to oznacza, że jadąc z prędkością około 100-110 km/h, przy wyprzedzaniu nieunikniona jest redukcja do III biegu. Z drugiej strony po zapięciu V od prędkości około 80 km/h, o ile nic nie jedzie z naprzeciwka, możesz wyprzedzać "zauważalnie" bez redukcji. Mi Skodzina pali średnio około 8 litrów, przy czym w trasie (trasa gdańska) udało mi się zejść do 6,5l, ale miasto (Warszawa) to minimum dycha. Zaletą tego silnika jest fakt, że nie padnie w nim turbina. Wadą fakt, iż włączenie klimatyzacji w sposób zauważalny odbiera moc.
                      Ale jak się nauczysz jeździć, to wcale nie będziesz mocno narzekał na jego małą moc. Ja na trasie gdańskiej na płaskim odcinku bez większych problemów dojechałem do 190 km/h i utrzymywałem tą prędkość przez dość długi kawałek...

                      Poza tym w tajemnicy Ci powiem, że w przyszłości planuję zakup VW Passata B5 (a może nawet B5fl) i jeśli znajdę ładny egzemplarz z motorem 1.6i, to wcale nie będę go odrzucał...
                      Adam... Używam:
                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                      Passek: B6 175KM/366Nm

                      Komentarz

                      • zpluta
                        L&K
                        • 2008
                        • 1194

                        #12
                        Mam benzyniaka 1.6 102KM i gdybym dziś miał znów kupować Octavię to nadal miałbym problem z wyborem. Są plusy jednego i drugiego rozwiązania.

                        Wydaje mi się jednak, że skoro do tej pory jeździłeś silnikiem 1.0 (ale jaka moc i jaka ciężka buda?), to pewnie takie ok. 100KM w Octavii 1.6 nie będzie dla Ciebie wcale tak znowu mało. Jeśli jeździsz w miarę spokojnie bez deptania pedału w podłogę, to i mocy wystarczy i nie spali znów tak strasznie (możesz zobaczyć sobie w stopce moje spalanie).

                        Oczywiście mnie TDI też intryguje i może kiedyś kupię ale ze swojej Octavii jestem w miarę zadowolony. Za cenę rezygnacji z TDI mam dość świeży rocznik, dobre wyposażenie i ogólnie autko w porządku.
                        :

                        Komentarz

                        • star200
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 177

                          #13
                          Jeśli mało jeździsz to nawet pokuś się o 1.8T a 1.6 101 KM spokojnie wyprzedza i to nawet bez odbicia na spalaniu. TDI będzie droższe o ok 10 tys. za podobną cenę będzie miało znacznie większy przebieg. Czyli jest ryzyko, że się posypie, a to kosztuje. W przeciwieństwie do benzynki. Poza tym nieprawdą jest,że benzynki są kiepsko wyposażone. Wiele z nich ma kompa, elektrykę x4 czy klimę. Odradzam 1.4 i 16 75KM. Weź też pod uwagę to że benzyniaki raczej służą jako auta normalne. A disle są często wołami w firmach katowanymi przez pracowników.Jeśli więc na prawdę robisz do 20 tyś rocznie śmiało bierz benzynkę

                          Komentarz

                          • loru
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4286
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Evil
                            często krótkie trasy 7-10km, co także chyba TDi odpada?
                            Tak odpada, jak dla ciebie to benzynka
                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                            Komentarz

                            • star200
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 177

                              #15
                              I żadne LPG goła benzyna. Z pewnością znajdziesz jakieś dobrze zachowane, garażowane auto od emeryta. A posłuży Ci długie lata

                              Komentarz

                              • zurcio
                                RS
                                • 2008
                                • 2046

                                #16
                                Zamieszczone przez Evil
                                Ja średnio robię mało km, samochód używam do celów prywatnych, mieszkam na śląsku, a tu mało kto robi więcej niż 20kkm rocznie, bo wszędzie blisko , do pracy, sklepu itd.. a ja właśnie na to samochód potrzebuję i często krótkie trasy 7-10km, co także chyba TDi odpada? wcześniej nie miałem styczności nigdy z TDi a więc stąd może i może dziwne pytania
                                Benzynka to chyba najrozsądniejsze wyjście w Twojej sytuacji.
                                Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                                Komentarz

                                • M@rcin123
                                  Drive
                                  • 2008
                                  • 81

                                  #17
                                  Ja mam tez taka octavke jak kolega zpluta, z silnikiem 1,6 102km BFQ i jestem bardzo zadowolony z niego wzupelnosci starczy to na nasze drogi jak chcesz przecis troszke to 190km/h wyciagnie :P mnie we miescie jak jezdze normalnie to spala ok 7l na trasie jak jade te 90 to 6l a jak tak ok 120-160 to jest ok 8-8,5l wiec nie ma zle. Przy wyprzedzaniu tez nie jest najgorzej ja bynajmniej nie narzekam jak chce to wszystko wyprzedze. Szczerze TDI oplaci sie wtedy gdy masz darmowa rope:P albo robisz tak 40-50tys rocznie ogolnie jest drozsze w utrzymaniu tez mialem ten wybor i wybralem benzyne Ale wybor juz nalezy do Ciebie to co wybierzesz tym bedziesz jezdzil...

                                  Komentarz

                                  • Agamek12
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 9942
                                    • Ford

                                    #18
                                    Zamieszczone przez M@rcin123
                                    mnie we miescie jak jezdze normalnie to spala ok 7l
                                    Naucz mnie jeździć tak, aby mój też tyle palił. Albo żeby tyle palił nawet "średnio".
                                    Adam... Używam:
                                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                    Passek: B6 175KM/366Nm

                                    Komentarz

                                    • Salvatore
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 282

                                      #19
                                      Zamieszczone przez M@rcin123
                                      mnie we miescie jak jezdze normalnie to spala ok 7l
                                      :shock: U mnie w mieście 1.9 TDI pali więcej :shock:

                                      Komentarz

                                      • star200
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 177

                                        #20
                                        Odbiegamy od ematu. A ten 102KM to jest 16V :?:

                                        Komentarz

                                        • zpluta
                                          L&K
                                          • 2008
                                          • 1194

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Agamek12
                                          Zamieszczone przez M@rcin123
                                          mnie we miescie jak jezdze normalnie to spala ok 7l
                                          Naucz mnie jeździć tak, aby mój też tyle palił. Albo żeby tyle palił nawet "średnio".
                                          No nie no - w mieście pali mi koło 10/100 ale jak tylko wyjadę za miasto, wrzucę piątkę, to od razu ładnie zużycie spada. W listopadzie jechałem jednym ciurkiem ok. 300 km gierkówką do Warszawy a potem z powrotem: w jedną stronę wyszło 6,1 a w drugą 6,2 wg komputera. Najbardziej dołujące jest pierwsze wskazanie chwilowego zużycia w zimie zaraz po odpaleniu auta - potrafi dojść do ok. 30/100 Mimo to do tej pory trzymam się średnio poniżej 8/100 - a nie jest to proste, bo do pracy mam ok. 6 km i wiadomo, że to na zimnym silniku.

                                          [ Dodano: Pon 12 Sty, 09 22:15 ]
                                          Zamieszczone przez star200
                                          Odbiegamy od ematu. A ten 102KM to jest 16V :?:
                                          Nie. Jest to silnik 8-zaworowy.
                                          :

                                          Komentarz

                                          • star200
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 177

                                            #22
                                            Zamieszczone przez zpluta
                                            Najbardziej dołujące jest pierwsze wskazanie chwilowego zużycia w zimie zaraz po odpaleniu auta - potrafi dojść do ok. 30/100
                                            Potrafi do 70 :!: :!: :!: :!: :!: :!:

                                            Komentarz

                                            • M@rcin123
                                              Drive
                                              • 2008
                                              • 81

                                              #23
                                              nie przesadzajcie ze te 1,6 ta duzo pala mnie spali 10 ale to juz nie "normalna" jazda no i 10l mi spala jak jezdze wiekszy odcinek ciagle 180km/h ale nie bede sie klucil bo forum to nie miejsce do tego a jeszcze jedno silnik BFQ najmniej pali ze wszystkich 1,6

                                              Komentarz

                                              • Agamek12
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 9942
                                                • Ford

                                                #24
                                                Zamieszczone przez M@rcin123
                                                silnik BFQ najmniej pali ze wszystkich 1,6
                                                No ale nie siedem litrów w mieście. Tyle to spali CC, SC albo inny Matiz, ale nie taka kolubryna...
                                                Adam... Używam:
                                                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                Passek: B6 175KM/366Nm

                                                Komentarz

                                                • pawelkutno
                                                  Classic
                                                  • 2009
                                                  • 12

                                                  #25
                                                  Witam!!!

                                                  Jestem NOWYM na forum, posiadam 1.6 MPI OII 102 KM Ambiente i jeżeli miałbym wybierać benzyna czy diesel? Wybór padłby znowu na 1.6

                                                  Ten silnik i ta wersja wyposażenia jest kompromisem kosztów, dodatkowo wcześniej miałem przez 7 lat Fabię zrobiłem nią 105 tyś (średnia 15 na rok) więc siedząc przy kalkulatorze podjąłem taka a nie inna decyzję - benzyna!

                                                  Rakieta to nie jest... ale jak sie przesiadłem z 60 KM na 102 KM różnicę zauważyłem i to znaczną... z wyprzedzaniem nie ma żadnego problemu... TIRy mija się jak zapałki więc nie ma co płakac nad mocą :P

                                                  Pozdrowienia:-)
                                                  Paweł

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...